[ 看牙英文會話 ] A Trip to the Dentist 看牙醫實用對話 - (1)


A Trip to the Dentist 看牙醫實用對話


2010年 12月21日  蘋果日報

Speaking 生活美語 - Cavity蛀牙


英語對話 :
Dentist: The x-ray we took shows that you have a cavity in one of your teeth. 
Patient: I was afraid of that. Too much candy recently, I guess.
Dentist: That would explain it. I’ll give you a shot of novocaine to numb the area and then we’ll fill in the cavity. It shouldn’t take more than half an hour.
Patient: OK, doc.


中文翻譯 :


牙醫:我們拍的 X 光顯示你有顆牙齒蛀牙。 
病患:我就怕這樣,我猜是最近吃太多糖果了。 
牙醫:這也難怪。我會幫你打麻醉讓那區失去知覺,然後我們再補牙,應該不會超過半小時。 
病患:好的,醫生。 



Common Phrases 看牙好用句


1.My gums are swollen. 我牙齦腫脹。 
2.My filling fell out. 我補牙的地方掉了。 
3.My crown came loose. 我的牙套鬆掉了。 
4.I have a loose tooth. 我有顆牙齒快掉了。 
5.My wisdom teeth are coming in. 我長智齒了。 
6.The anesthetic has worn off and my tooth hurts. 麻藥退了,但我的牙齒還是很痛。 


英語通 Language Guide


常見牙齒清潔用具及牙科器具(若排不下可做成兩欄) 
●interdental brush 牙間刷 
●dental floss 牙線 
●tongue scraper 刮舌苔器 
●mouthwash 漱口水 
●braces 矯正器 
●retainer 固定器 
●dentures 一整副假牙 
●crown/cap 牙套 
●bridge 牙橋 
●dental guard 護牙套 
●dental implant 植牙 



留言

熱門文章